Šumava |  Sušice |  Čkyně |  Prachatice |  Kvildsko |  Vimperk |  Volary Webkamery:  Šumava |  HumlNET |  ČHMÚ Počasí |  Ubytování Šumava Vyhledávání

Důležité kontakty

Informace o využívání

  • Vážení spoluobčané


    Vážení spoluobčané,

     

    jsme potěšeni, že i tři týdny po volbách máte zájem o to, jak bude uspořádána radnice a jak bude sestaveno vedení města. Na základě volebních výsledků nám byla dána příležitost domlouvat povolební uspořádání na radnici i prosazovat náš volební program. V průběhu uplynulých dní jsme se setkali všemi uskupeními, s některými vícekrát, která uspěla ve volbách a připadají jim tak místa v obecním zastupitelstvu. Zvažovali jsme všechny možnosti složení rady města a vedení radnice a po proběhlých jednáních jsme dospěli v současné situaci k návrhu, který byl prezentován v tiskové zprávě vydané naším uskupením. I v rámci našeho uskupení se projevily různé názory, konečný návrh je výsledkem povolebních jednání a kompromisů. Řešení komplikovalo taktéž to, že někteří zvolení kandidáti odmítli funkci místostarosty. Navíc jsme na základě názorů některých členů našeho uskupení zohledňovali i to, že ve vedení radnice by měli stát lidé, kteří jsou schopni spolupracovat, kteří si mohou důvěřovat a mohou se na sebe spolehnout. Spolu s dalšími volebními uskupeními jsme společně dospěli k tomuto návrhu na složení vedení radnice: starostka - Ing. Jaroslava Martanová; místostarosta - Ing. Jiří Cais, další členové rady města - Stanislav Hlava, Ing. Karel Hudeček a Ing. Bohumil Petrášek.

     

    Samozřejmě záleží na zastupitelstvu města, jak bude hlasovat na ustavující schůzi. Mnozí zastupitelé mohou mít svoje výhrady k jednotlivým členům rady, mají na to právo. Může se stát, že současně navrhované složení rady nemusí být ani konečné. V případě odstoupení některého člena rady, což se někdy stává, se mohou do vedení města na základě společného konsensu dostat další strany nebo hnutí. „Takzvané“, opoziční strany a hnutí by dle našeho názoru měly obsadit funkce v kontrolním a finančním výboru, aby mohly kontrolovat vedení radnice z hlediska finančního a rozpočtového. Jak již bylo řečeno, někteří z Vás nebudou souhlasit s navrhovaným řešením povolební situace. Nicméně vzhledem k tomu, že se do zastupitelstva dostalo osm uskupení, je nutné hledat společnou řeč a mít za cíl především prospěch našeho města. Budeme se snažit držet se našeho hesla: „Slušnost vždy a všude“.

     

    Za ED – SNK Vimperk,

    Libor Kudláč a všichni ostatní členové hnutí

    Sdílet





    Komentáře   

     
    #22 Eva Duspivova 2014-12-06 16:13
    Cituji Blanka:
    Cituji Eva Duspivova:
    Cituji Blanka:
    Cituji Eva Duspivova:
    Cituji Milan Novotný:
    Paní Duspivová vy jste mne rozesmála. Důležitá věc jak hlasují zastupitelé vám nevadí, ale vadí vám když nevíte s kým diskutujete. Já to beru jako názor z davu "tajný jak hlasování zastupitelstva" názor, který nic nezmění, tak proč se zatěžovat tím kdo to píše. Podstatné je, soustředit se na důležité věci a to jak naši zastupitelé jednají. Veřejně nebo tajně? Jak nám odpovídají na naše dotazy, nebo spíš neodpovídají :sad: a ne napsat, už se stalo, tak se o tom už nemusíme bavit. Bavit se o tom musíme, aby se to už nestávalo. Koukněte se, kdo hlasoval pro tajnou a kdo pro veřejnou volbu. Ti co hlasovali pro tajnou by měli být jen hlas z davu a NE zastupitelé! To je zas můj názor paní Evo, se kterým se určitě ztotožní větší část lidí z Vimperka.

    Jestli Vás rozesmálo, že mi připadne zajímavé, že lidé, kteří o druhých tvrdí, že se asi bojí, když hlasují tajně, se sami asi bojí podepsat, tak se klidně smějte. Mně to bude připadat divné i tak,protože člověk by neměl chtít něco po jiných a sám to nedělat. Čeho se bojí ten, kdo se ani nepodepíše pod svůj příspěvek, co myslíte? K hlasování naposledy. Jen jsem prostě zažila mnoho takových hlasování a o osobách se hlasovalo tajně, většinou. Není to proti zákonu, bylo to odhlasováno zastupiteli, kteří byli zvoleni v řádných volbách, a pro mne osobně je spíš podstatné, aby pořádně pracovali pro město. Jakpak hlasovala o volbě starosty minulá zastupitelstva, co myslíte? :-)

    Vážená paní Evo Duspivová, máme opravdu každá svůj názor, a to je dobře. Hlavní je, abychom ho dle potřeby neměnili. Souhlasím s pisatelem, který tu uvedl : Pochlebování se píše se jménem, aby z toho ten konkrétní "něco měl" a kritika beze jména, aby z toho ten konkrétní "něco neměl". A toto platí v každé době i v té dnešní:-D

    Hlavne ze si to umite pekne zduvodnit. Nikdy jsem takovy nazor neslysela, to spis ten, ze pokud neco rikam, mam si za tim umet stat a podepsat se pod to. Ze s anonymy nema smysl ani ztracet cas, protoze anonymne muze clovek mnohem snaz lhat, nez kdyz by se pak mel dotycnemu podivat z oci do oci a sve narceni dolozit.

    No vidíte paní Duspivová, hezky jste to napsala. Teď mi řekněte, vlastně napište, jaký je rozdíl mezi anonymním psaním a tajným-anonymním hlasováním. Žádný!!!, je to tak, jak jste to popsala. Jen já zastupuji sama sebe a sama sobě se zodpovídám. Zastupitel dostal hlasy a důvěru voličů a proto by měl hlasovat veřejně, aby byl pod jejich kontrolou.
    Nevím jaké lži a nařčení máte na mysli. Pokud se to týká p. Caise, jeho smůla, když se k těm "lžím a nařčením" nepostaví jako chlap a potřebuje, aby za něj mluvili, vlastně psali, jeho "advokáti".


    Chovate se jako clovek najaty aby spinil urcite lidi, pripadne dobrovolnik, ktery ma tentyz zajem. Dokazte, ze to neni pravda. Argumentuji ted jen ve Vasem duchu a podle Vaseho vzoru, nic vic, nic min. Je advent, preji Vam i dalsim ctenarum ne slunce, ale pokoj v dusi. Odted budu reagovat jen na skutecne lidi se skutecnymi jmenz, ne na anonymy.
    Citovat
     
     
    #21 Blanka 2014-11-20 12:34
    Cituji Eva Duspivova:
    Cituji Blanka:
    Cituji Eva Duspivova:
    Cituji Milan Novotný:
    Paní Duspivová vy jste mne rozesmála. Důležitá věc jak hlasují zastupitelé vám nevadí, ale vadí vám když nevíte s kým diskutujete. Já to beru jako názor z davu "tajný jak hlasování zastupitelstva" názor, který nic nezmění, tak proč se zatěžovat tím kdo to píše. Podstatné je, soustředit se na důležité věci a to jak naši zastupitelé jednají. Veřejně nebo tajně? Jak nám odpovídají na naše dotazy, nebo spíš neodpovídají :sad: a ne napsat, už se stalo, tak se o tom už nemusíme bavit. Bavit se o tom musíme, aby se to už nestávalo. Koukněte se, kdo hlasoval pro tajnou a kdo pro veřejnou volbu. Ti co hlasovali pro tajnou by měli být jen hlas z davu a NE zastupitelé! To je zas můj názor paní Evo, se kterým se určitě ztotožní větší část lidí z Vimperka.

    Jestli Vás rozesmálo, že mi připadne zajímavé, že lidé, kteří o druhých tvrdí, že se asi bojí, když hlasují tajně, se sami asi bojí podepsat, tak se klidně smějte. Mně to bude připadat divné i tak,protože člověk by neměl chtít něco po jiných a sám to nedělat. Čeho se bojí ten, kdo se ani nepodepíše pod svůj příspěvek, co myslíte? K hlasování naposledy. Jen jsem prostě zažila mnoho takových hlasování a o osobách se hlasovalo tajně, většinou. Není to proti zákonu, bylo to odhlasováno zastupiteli, kteří byli zvoleni v řádných volbách, a pro mne osobně je spíš podstatné, aby pořádně pracovali pro město. Jakpak hlasovala o volbě starosty minulá zastupitelstva, co myslíte? :-)

    Vážená paní Evo Duspivová, máme opravdu každá svůj názor, a to je dobře. Hlavní je, abychom ho dle potřeby neměnili. Souhlasím s pisatelem, který tu uvedl : Pochlebování se píše se jménem, aby z toho ten konkrétní "něco měl" a kritika beze jména, aby z toho ten konkrétní "něco neměl". A toto platí v každé době i v té dnešní:-D

    Hlavne ze si to umite pekne zduvodnit. Nikdy jsem takovy nazor neslysela, to spis ten, ze pokud neco rikam, mam si za tim umet stat a podepsat se pod to. Ze s anonymy nema smysl ani ztracet cas, protoze anonymne muze clovek mnohem snaz lhat, nez kdyz by se pak mel dotycnemu podivat z oci do oci a sve narceni dolozit.

    No vidíte paní Duspivová, hezky jste to napsala. Teď mi řekněte, vlastně napište, jaký je rozdíl mezi anonymním psaním a tajným-anonymní m hlasováním. Žádný!!!, je to tak, jak jste to popsala. Jen já zastupuji sama sebe a sama sobě se zodpovídám. Zastupitel dostal hlasy a důvěru voličů a proto by měl hlasovat veřejně, aby byl pod jejich kontrolou.
    Nevím jaké lži a nařčení máte na mysli. Pokud se to týká p. Caise, jeho smůla, když se k těm "lžím a nařčením" nepostaví jako chlap a potřebuje, aby za něj mluvili, vlastně psali, jeho "advokáti".
    Citovat
     
     
    #20 Eva Duspivova 2014-11-20 00:29
    Cituji Blanka:
    Cituji Eva Duspivova:
    Cituji Milan Novotný:
    Paní Duspivová vy jste mne rozesmála. Důležitá věc jak hlasují zastupitelé vám nevadí, ale vadí vám když nevíte s kým diskutujete. Já to beru jako názor z davu "tajný jak hlasování zastupitelstva" názor, který nic nezmění, tak proč se zatěžovat tím kdo to píše. Podstatné je, soustředit se na důležité věci a to jak naši zastupitelé jednají. Veřejně nebo tajně? Jak nám odpovídají na naše dotazy, nebo spíš neodpovídají :sad: a ne napsat, už se stalo, tak se o tom už nemusíme bavit. Bavit se o tom musíme, aby se to už nestávalo. Koukněte se, kdo hlasoval pro tajnou a kdo pro veřejnou volbu. Ti co hlasovali pro tajnou by měli být jen hlas z davu a NE zastupitelé! To je zas můj názor paní Evo, se kterým se určitě ztotožní větší část lidí z Vimperka.

    Jestli Vás rozesmálo, že mi připadne zajímavé, že lidé, kteří o druhých tvrdí, že se asi bojí, když hlasují tajně, se sami asi bojí podepsat, tak se klidně smějte. Mně to bude připadat divné i tak,protože člověk by neměl chtít něco po jiných a sám to nedělat. Čeho se bojí ten, kdo se ani nepodepíše pod svůj příspěvek, co myslíte? K hlasování naposledy. Jen jsem prostě zažila mnoho takových hlasování a o osobách se hlasovalo tajně, většinou. Není to proti zákonu, bylo to odhlasováno zastupiteli, kteří byli zvoleni v řádných volbách, a pro mne osobně je spíš podstatné, aby pořádně pracovali pro město. Jakpak hlasovala o volbě starosty minulá zastupitelstva, co myslíte? :-)

    Vážená paní Evo Duspivová, máme opravdu každá svůj názor, a to je dobře. Hlavní je, abychom ho dle potřeby neměnili. Souhlasím s pisatelem, který tu uvedl : Pochlebování se píše se jménem, aby z toho ten konkrétní "něco měl" a kritika beze jména, aby z toho ten konkrétní "něco neměl". A toto platí v každé době i v té dnešní:-D

    Hlavne ze si to umite pekne zduvodnit. Nikdy jsem takovy nazor neslysela, to spis ten, ze pokud neco rikam, mam si za tim umet stat a podepsat se pod to. Ze s anonymy nema smysl ani ztracet cas, protoze anonymne muze clovek mnohem snaz lhat, nez kdyz by se pak mel dotycnemu podivat z oci do oci a sve narceni dolozit.
    Citovat
     
     
    #19 Blanka 2014-11-16 09:15
    Cituji Eva Duspivova:
    Cituji Milan Novotný:
    Paní Duspivová vy jste mne rozesmála. Důležitá věc jak hlasují zastupitelé vám nevadí, ale vadí vám když nevíte s kým diskutujete. Já to beru jako názor z davu "tajný jak hlasování zastupitelstva" názor, který nic nezmění, tak proč se zatěžovat tím kdo to píše. Podstatné je, soustředit se na důležité věci a to jak naši zastupitelé jednají. Veřejně nebo tajně? Jak nám odpovídají na naše dotazy, nebo spíš neodpovídají :sad: a ne napsat, už se stalo, tak se o tom už nemusíme bavit. Bavit se o tom musíme, aby se to už nestávalo. Koukněte se, kdo hlasoval pro tajnou a kdo pro veřejnou volbu. Ti co hlasovali pro tajnou by měli být jen hlas z davu a NE zastupitelé! To je zas můj názor paní Evo, se kterým se určitě ztotožní větší část lidí z Vimperka.

    Jestli Vás rozesmálo, že mi připadne zajímavé, že lidé, kteří o druhých tvrdí, že se asi bojí, když hlasují tajně, se sami asi bojí podepsat, tak se klidně smějte. Mně to bude připadat divné i tak,protože člověk by neměl chtít něco po jiných a sám to nedělat. Čeho se bojí ten, kdo se ani nepodepíše pod svůj příspěvek, co myslíte? K hlasování naposledy. Jen jsem prostě zažila mnoho takových hlasování a o osobách se hlasovalo tajně, většinou. Není to proti zákonu, bylo to odhlasováno zastupiteli, kteří byli zvoleni v řádných volbách, a pro mne osobně je spíš podstatné, aby pořádně pracovali pro město. Jakpak hlasovala o volbě starosty minulá zastupitelstva, co myslíte? :-)

    Vážená paní Evo Duspivová, máme opravdu každá svůj názor, a to je dobře. Hlavní je, abychom ho dle potřeby neměnili. Souhlasím s pisatelem, který tu uvedl : Pochlebování se píše se jménem, aby z toho ten konkrétní "něco měl" a kritika beze jména, aby z toho ten konkrétní "něco neměl". A toto platí v každé době i v té dnešní:-D
    Citovat
     
     
    #18 Eva Duspivova 2014-11-14 23:07
    Cituji Milan Novotný:
    Paní Duspivová vy jste mne rozesmála. Důležitá věc jak hlasují zastupitelé vám nevadí, ale vadí vám když nevíte s kým diskutujete. Já to beru jako názor z davu "tajný jak hlasování zastupitelstva" názor, který nic nezmění, tak proč se zatěžovat tím kdo to píše. Podstatné je, soustředit se na důležité věci a to jak naši zastupitelé jednají. Veřejně nebo tajně? Jak nám odpovídají na naše dotazy, nebo spíš neodpovídají :sad: a ne napsat, už se stalo, tak se o tom už nemusíme bavit. Bavit se o tom musíme, aby se to už nestávalo. Koukněte se, kdo hlasoval pro tajnou a kdo pro veřejnou volbu. Ti co hlasovali pro tajnou by měli být jen hlas z davu a NE zastupitelé! To je zas můj názor paní Evo, se kterým se určitě ztotožní větší část lidí z Vimperka.

    Hlas z davu je pro mne někdo, kdo se schovává. Jak zastupitelstvo hlasovalo dnes i dříve o personálních otázkách, to mi skutečně nepřipadá tak důležité, jako to, jak to bude vypadat dál. Vimperk má dost jiných problémů, které bych ráda viděla vyřešené. Ty mi dělají větší starosti, takže mi je pro změnu trošku k smíchu ten poprask kolem jednoho hlasování. :-) :-)
    Citovat
     
     
    #17 Eva Duspivova 2014-11-14 22:52
    Cituji Milan Novotný:
    Paní Duspivová vy jste mne rozesmála. Důležitá věc jak hlasují zastupitelé vám nevadí, ale vadí vám když nevíte s kým diskutujete. Já to beru jako názor z davu "tajný jak hlasování zastupitelstva" názor, který nic nezmění, tak proč se zatěžovat tím kdo to píše. Podstatné je, soustředit se na důležité věci a to jak naši zastupitelé jednají. Veřejně nebo tajně? Jak nám odpovídají na naše dotazy, nebo spíš neodpovídají :sad: a ne napsat, už se stalo, tak se o tom už nemusíme bavit. Bavit se o tom musíme, aby se to už nestávalo. Koukněte se, kdo hlasoval pro tajnou a kdo pro veřejnou volbu. Ti co hlasovali pro tajnou by měli být jen hlas z davu a NE zastupitelé! To je zas můj názor paní Evo, se kterým se určitě ztotožní větší část lidí z Vimperka.

    Jestli Vás rozesmálo, že mi připadne zajímavé, že lidé, kteří o druhých tvrdí, že se asi bojí, když hlasují tajně, se sami asi bojí podepsat, tak se klidně smějte. Mně to bude připadat divné i tak,protože člověk by neměl chtít něco po jiných a sám to nedělat. Čeho se bojí ten, kdo se ani nepodepíše pod svůj příspěvek, co myslíte? K hlasování naposledy. Jen jsem prostě zažila mnoho takových hlasování a o osobách se hlasovalo tajně, většinou. Není to proti zákonu, bylo to odhlasováno zastupiteli, kteří byli zvoleni v řádných volbách, a pro mne osobně je spíš podstatné, aby pořádně pracovali pro město. Jakpak hlasovala o volbě starosty minulá zastupitelstva, co myslíte? :-)
    Citovat
     
     
    #16 Blanka 2014-11-14 20:55
    Cituji Milan Novotný:
    Paní Duspivová vy jste mne rozesmála. Důležitá věc jak hlasují zastupitelé vám nevadí, ale vadí vám když nevíte s kým diskutujete. Já to beru jako názor z davu "tajný jak hlasování zastupitelstva" názor, který nic nezmění, tak proč se zatěžovat tím kdo to píše. Podstatné je, soustředit se na důležité věci a to jak naši zastupitelé jednají. Veřejně nebo tajně? Jak nám odpovídají na naše dotazy, nebo spíš neodpovídají :sad: a ne napsat, už se stalo, tak se o tom už nemusíme bavit. Bavit se o tom musíme, aby se to už nestávalo. Koukněte se, kdo hlasoval pro tajnou a kdo pro veřejnou volbu. Ti co hlasovali pro tajnou by měli být jen hlas z davu a NE zastupitelé! To je zas můj názor paní Evo, se kterým se určitě ztotožní větší část lidí z Vimperka.

    Souhlasím !!!!
    Citovat
     
     
    #15 Milan Novotný 2014-11-14 12:22
    Paní Duspivová vy jste mne rozesmála. Důležitá věc jak hlasují zastupitelé vám nevadí, ale vadí vám když nevíte s kým diskutujete. Já to beru jako názor z davu "tajný jak hlasování zastupitelstva" názor, který nic nezmění, tak proč se zatěžovat tím kdo to píše. Podstatné je, soustředit se na důležité věci a to jak naši zastupitelé jednají. Veřejně nebo tajně? Jak nám odpovídají na naše dotazy, nebo spíš neodpovídají :sad: a ne napsat, už se stalo, tak se o tom už nemusíme bavit. Bavit se o tom musíme, aby se to už nestávalo. Koukněte se, kdo hlasoval pro tajnou a kdo pro veřejnou volbu. Ti co hlasovali pro tajnou by měli být jen hlas z davu a NE zastupitelé! To je zas můj názor paní Evo, se kterým se určitě ztotožní větší část lidí z Vimperka.
    Citovat
     
     
    #14 Eva Duspivova 2014-11-14 00:24
    Cituji Blanka:
    Cituji Eva Duspivova:
    Cituji Blanka:
    Cituji Eva Duspivova:
    Cituji František Trojan:
    Paní Duspivová. Ja se těm lidem moc nedivím, že se nepředstaví, ale divím se našim zastupitelům, že si odsouhlasili volbu tajnou. Proč do voleb šli, když nechtějí aby lidé věděli jak volí. Toto já vidím jako velký problém. Muže tu někdo kdo v kině byl napsat kdo tajnou volbu navrhl a kdo pro ní hlasoval? Ať se ukáže kdo je tu opravdu pro občany a nebojí se za svůj názor a kdo je tam jen z vlastního prospěchářstvi!


    Vážený pane Trojane, chápu to tak, že v personálních otázkách bývá zvykem volit tajně, zatímco v ostatních případech, při rozhodování i konkrétních problémech, se spíše hodí veřejná volba, aklamace.My voliči také ve všech volbách volíme tajně, vkládáme volební lísky do obálek, hlasujeme za plentou.Ani nemáme na výběr. :-) Nevidím v tom projev strachu, je to jistá zvyklost, nejspíš původně na ochranu hlasujících lidí před nátlakem.Lidem, které jsme nedávno zvolili, jsme svým hlasem dali důvěru, ale jen těm "svým". Já osobně těm svým dám i důvěru hlasovat v tajné volbě. Ostatní mi ani nijak zavázání nejsou, když jsem volila jakoby proti nim.

    Vážená paní Duspivová, pár řádek z Jednacího řádu ZM: (10) Hlasování se provádí veřejně. Hlasování se provádí zdvižením ruky pro návrh nebo proti návrhu nebo se lze hlasování zdržet.
    (11) Před zahájením hlasování starosta
    (předsedající) oznámí, o čem se bude hlasovat, a má-li být hlasováním přijato usnesení, o kterém se bude hlasovat.
    (12) Každý člen zastupitelstva hlasuje osobně, zastoupení při hlasování není přípustné.
    (13) Na návrh zastupitele lze hlasovat tajně, o způsobu hlasování rozhodne zastupitelstvo bezodkladně.
    Plně souhlasím s panem Trojanem.Ještě začátkem týdne p. Martanová v Deníku uváděla, že pro p. Caise mají vyjednáno 8 hlasů a ejhle ve čtvrtek jich má 11. Veřejnou volbou by se ukázalo, kdo, proč a s jakými ambicemi kandidoval a zda je schopen, vlastně ochoten, obhájit jednání před svými voliči.
    Takže LZE hlasovat tajně, na návrh. A o tom píšu, že bývá zvykem o personálních věcech hlasovat tajně. Kdo se kdy účastnil nebo byl přítomen nějakému hlasování, třeba i hlasování studentů nebo dětí, mohl si všimnout, že výsledek bývá často překvapivý.Jak? Někdo se vyjadřuje hlasitě a pořád, jiní mlčí, ale mají svůj názor a v hlasováním ho dají najevo. V zastupitelstvu jsem kdysi byla a pamatuji,že názory na konkrétní problémy se neliší jen a hlavně v závislosti na stranické příslušnosti, ale na osobních zkušenostech a preferencích. Nakonec, u některých bývalých a současných zastupitelů se politická příslušnost pružně mění a volební uskupení taky.

    Vážená paní Duspivová, myslím si, že srovnávat hlasování ve škole s hlasováním zastupitelů, kteří byli dosazeni do lavic svými voliči není namístě. Já jako volič chci vědět, jak hlasuje ten, komu jsem dala hlas svůj. Nedala jsem mu ho jen proto, aby se na nějaký post dostal, ale aby tam také plnil to, čím mě přesvědčil, abych mu ten svůj hlas dala. Jak jinak mohu kontrolovat, zda tak dělá, než když bude veřejně hlasovat. Jiné možnosti nevidím, vy ano?
    Vyjádřila jste se pouze k jedné části mého příspěvku. Beru to tak, že k té druhé,z Vaší zkušenosti se zastupitelstvem, nemáte co nebo nechcete nic dodat ;-)
    Paní Blanko, každá z Vás máme svůj názor a každá máme právo ho mít. Já mám zase ráda, když vím, s kým to vlastně debatuji. Hlasování proběhlo tak jako tak a zpátky se vzít nedá a další povídání o něm podle mého názoru nemá smysl. S přáním pěkného víkendu Eva Duspivová, ne jen Eva.
    Citovat
     
     
    #13 Blanka 2014-11-13 20:39
    Cituji Eva Duspivova:
    Cituji Blanka:
    Cituji Eva Duspivova:
    Cituji František Trojan:
    Paní Duspivová. Ja se těm lidem moc nedivím, že se nepředstaví, ale divím se našim zastupitelům, že si odsouhlasili volbu tajnou. Proč do voleb šli, když nechtějí aby lidé věděli jak volí. Toto já vidím jako velký problém. Muže tu někdo kdo v kině byl napsat kdo tajnou volbu navrhl a kdo pro ní hlasoval? Ať se ukáže kdo je tu opravdu pro občany a nebojí se za svůj názor a kdo je tam jen z vlastního prospěchářstvi!


    Vážený pane Trojane, chápu to tak, že v personálních otázkách bývá zvykem volit tajně, zatímco v ostatních případech, při rozhodování i konkrétních problémech, se spíše hodí veřejná volba, aklamace.My voliči také ve všech volbách volíme tajně, vkládáme volební lísky do obálek, hlasujeme za plentou.Ani nemáme na výběr. :-) Nevidím v tom projev strachu, je to jistá zvyklost, nejspíš původně na ochranu hlasujících lidí před nátlakem.Lidem, které jsme nedávno zvolili, jsme svým hlasem dali důvěru, ale jen těm "svým". Já osobně těm svým dám i důvěru hlasovat v tajné volbě. Ostatní mi ani nijak zavázání nejsou, když jsem volila jakoby proti nim.

    Vážená paní Duspivová, pár řádek z Jednacího řádu ZM: (10) Hlasování se provádí veřejně. Hlasování se provádí zdvižením ruky pro návrh nebo proti návrhu nebo se lze hlasování zdržet.
    (11) Před zahájením hlasování starosta
    (předsedající) oznámí, o čem se bude hlasovat, a má-li být hlasováním přijato usnesení, o kterém se bude hlasovat.
    (12) Každý člen zastupitelstva hlasuje osobně, zastoupení při hlasování není přípustné.
    (13) Na návrh zastupitele lze hlasovat tajně, o způsobu hlasování rozhodne zastupitelstvo bezodkladně.
    Plně souhlasím s panem Trojanem.Ještě začátkem týdne p. Martanová v Deníku uváděla, že pro p. Caise mají vyjednáno 8 hlasů a ejhle ve čtvrtek jich má 11. Veřejnou volbou by se ukázalo, kdo, proč a s jakými ambicemi kandidoval a zda je schopen, vlastně ochoten, obhájit jednání před svými voliči.
    Takže LZE hlasovat tajně, na návrh. A o tom píšu, že bývá zvykem o personálních věcech hlasovat tajně. Kdo se kdy účastnil nebo byl přítomen nějakému hlasování, třeba i hlasování studentů nebo dětí, mohl si všimnout, že výsledek bývá často překvapivý.Jak? Někdo se vyjadřuje hlasitě a pořád, jiní mlčí, ale mají svůj názor a v hlasováním ho dají najevo. V zastupitelstvu jsem kdysi byla a pamatuji,že názory na konkrétní problémy se neliší jen a hlavně v závislosti na stranické příslušnosti, ale na osobních zkušenostech a preferencích. Nakonec, u některých bývalých a současných zastupitelů se politická příslušnost pružně mění a volební uskupení taky.

    Vážená paní Duspivová, myslím si, že srovnávat hlasování ve škole s hlasováním zastupitelů, kteří byli dosazeni do lavic svými voliči není namístě. Já jako volič chci vědět, jak hlasuje ten, komu jsem dala hlas svůj. Nedala jsem mu ho jen proto, aby se na nějaký post dostal, ale aby tam také plnil to, čím mě přesvědčil, abych mu ten svůj hlas dala. Jak jinak mohu kontrolovat, zda tak dělá, než když bude veřejně hlasovat. Jiné možnosti nevidím, vy ano?
    Vyjádřila jste se pouze k jedné části mého příspěvku. Beru to tak, že k té druhé,z Vaší zkušenosti se zastupitelstvem , nemáte co nebo nechcete nic dodat ;-)
    Citovat